Svjetski dan sporta
27.5.2014. – Svjetski dan sporta
Svjetski dan sporta nazvan je i Danom izazova (Challenge day), a obilježava se zadnju srijedu u mjesecu svibnju.
Jedna od najvećih svjetskih manifestacija sporta i sportske rekreacije koju je inicirala članica Međunarodnog olimpijskog komiteta TAFISA (Međunarodna asocijacija udruga “Sport za sve”), a obilježava se od 1993. godine.
To je dan kada mnogobrojni građani svih dobnih uzrasta diljem svijeta svojim aktivnim sudjelovanjem manifestiraju svoju svijest o sportu i sportskoj rekreaciji kao potrebi suvremene civilizacije i obliku zdravijeg i humanijeg življenja.
Tjelesna i sportska aktivnost djece predškolske i rane školske dobi dio je općeg odgoja djece. U toj dobi razvija se koštano-vezivni i živčano-mišićni sustav djeteta, stoga je neophodno djecu na pravi i kvalitetan način usmjeravati u razne oblike tjelesne ili sportske aktivnosti koje ujedno i pridonose sveukupnom razvoju i rastu djeteta.
Djeca predškolske dobi kreću se veći dio dana i već na taj način raznim oblicima kretanja, hodanja, skakanja, penjanja i sl. sudjeluju u svakodnevnim tjelesnim aktivnostima.
Pravilna i dozirana tjelesna aktivnost djece ujedno utječe i na zdravstveni status tj. na jačanje imuniteta i održavanje sveukupnog zdravlja.
Jedan od bitnih faktora za razvoj zdravlja i tjelesne odnosno sportske aktivnosti je prehrana – što znači da su tjelesna aktivnost, briga o zdravlju i pravilna prehrana usko povezani i bitni za izgradnju mladog organizma.
Predškolska dob djeteta idealna je za razvoj i odgoj ne samo u području tjelesne i sportske aktivnosti već i razvoju zdravstveno, prehrambenih i higijenskih navika.
Povodom Svjetskog dana sporta, sve odgojne skupine okupile su se na obližnjoj livadi gdje su uz odgojitelice uživali u raznim sportskim aktivnostima.
Hodanjem do igrališta smo se zagrijali i digli fiziološku razinu organizma da krenemo s vježbanjem. Tamo smo se kroz ples rastegnuli i pripremilo tijelo za veće napore koji su uslijedili.
Jaslice su imale motoričke igre Nahrani gladnu gusjenicu i Boje proljeća.
Ovim igrama radili smo na motoričkom sadržaju savladavanja prostora hodanjem i trčanjem.
Starije grupe imale su štafetne igre “Pčelica” i “Skakanje u vreći”.
Tim igrama radili smo na motoričkim sadržajima savladavanja prepreka skakanjem i puzanjem.
Nakon tih igara imali smo motoričku igru loptom kojom smo intenzitet vježbanja doveli do maksimuma i usavršili motoričke sadržaje iz prethodnih aktivnosti. Za kraj otplesali smo na mjestu pjesmu “Glava, ramena, koljena i stopala” te smo njome umirili tijelo nakon vježbanja i polako vratili u organizam u njegovo prvotno stanje