U danima znanosti Zmajčeki su upoznali izumitelja Lego kockica Christiansen Ole Kirka. Gledajući djecu u inovacijama, kreacijama i izgradnji različitih konstrukcija možemo reći da njegovo geslo „ Leg godt“, od kojih je i nastao naziv slavnih kockica, zaista vrijedi.
Aktivnosti na temu smo započeli razgovorom uz fotografije izumitelja dajući djeci priliku da razmisle o zanimanju osobe na slici. Nakon različitih kreativnih izjava, djeca su saznala da je Ole Kirk izumitelj Lego kockica, a djeca su imala prilike proširiti vokabular i usvojiti nove riječi. Gledali smo i Lego story- crtić koji dočarava nastanak Lego svijeta kojeg mi poznajemo danas, pa su Zmajčeki proširili spoznaje i uvidjeli da ideja i upornost stvaraju čudesne tvorevine. U svrhu bogaćenja rječnika, ali i razvoja kreativnosti i inovativnosti, djeci su bile ponuđene Lego knjige: Ideje za slaganje Lego kocaka i Igraonica Lego kocaka. Odgojiteljice su isprintale fotografije dosadašnjih Lego građevina kako bi djeca samostalno mogla promišljati o izgrađenome te nadograditi svoje ideje ili ideje svojih prijatelja te iste komentirati. Također, djeca su pokušavala složiti labirinte od kockica kojima su potom mogli puhanjem slamčice pokretati lopticu i dovesti ju od starta do cilja. Ovim aktivnostima kod djece smo osvijestili da se konstruirati može od različitih materijala, poticali kreativnost, inovativnost te tako djecu uvele u neke od STEAM aktivnosti.
Isto tako, Lego katapult je bila jedna od aktivnosti u kojima su djeca isprobavala lansiranje različitih loptica, a ujedno su i spoznavala odnose, u ovome slučaju težinu i veličinu loptice te mogućnost korištenja kockica u različite svrhe.
Djeci su u jutarnjem periodu stalno bili dostupni Lego labirinti i Lego rezalice kojima je poticana vizualna percepcija, pažnja, koncentracija i kojima su djeca usavršavala rezanje škarama (fina motorika). Kako bi utjecali na koordinaciju i povezivanje oko- tijelo, djeci su bile ponuđene kocke koje su morali pomicati nogom na kojima imaju zadanu boju. Ova aktivnost je kod djece potaknula i suradnju, zajedništvo i radost jer su pomagali jedni drugima i međusobno navijali kako bi svi došli do kraja.
Upoznavajući Lego svijet, djeci su bile prikazane i fotografije umjetnika koji su od Lego kocaka izradili svjetski poznate izložbe, poput“ The Art of the Bricks“ Saway Nathana i Kenney Seana pod nazivom
„ Art with Lego bricks“. Kako bi kod djece potaknuli likovni izraz, osjetljivost za kombiniranje i likovnu imaginaciju, ponuđeni su im raznobojni geometrijski oblici od kojih su nastali različiti zanimljivi i šareni likovni radovi.
Kako bi upotpunili odgojno- obrazovni rad, roditelje smo zamolili za suradnju u vidu bojanja/lijepljenja različitih papirnatih kutijica i crtanja kružića te smo time obogatili kutić građenja. Djeca su vidljivo bila ponosna na svoje kockice, konstruirala, manipulirala dobivenim pa smo odlučili sve te rukom stvorene „kocke“ ostaviti kako bi i dalje mogli biti inovativni i kreativni u svakodnevnom korištenju. Ovim putem zahvaljujemo roditeljima koji su se odazvali i time oplemenili naš kutić građenja.