Najiščekivanije vrijeme u godini Zmajčeki su proveli u nizu različitih aktivnosti kojima smo nastojali utjecati na cjelokupni razvoj djece. Djeci je bio oformljen novi centar koji će ih podsjećati na toplinu doma, mjesto gdje se mogu smjestiti, zamotati u dekicu, čitati kraj kamina, gledajući pritom fotografije svoje obitelji, ali i uživati u trenucima kada su odvojeni od roditelja.
Od nekih tradicionalnih aktivnosti poput izrade adventskog vjenčića od prirodnina, do izrade adventskog kalendara čiji je prozorčić svaki dan otvorilo jedno dijete. S malom slatkom nagradom kući su nosili poruku s ponekim malim zadatkom za cijelu obitelj kako bi period nade, ljubavi, radosti i mira bio dodatno naglašen. Također, djeca su razvijala svoja osjetila mirišući, dodirujući, promatrajući i isprobavajući različite začine koji se najčešće koriste u blagdansko vrijeme, poput jabuka, cimeta, klinčića, anisa, korice naranče i limuna, začina za medenjake, vanilin šećera, mirisa svježe borovine i sl.
Također, jedna od važnih aktivnosti bilo je sijanje pšenice. Nakon sijanja, djeca su svakodevno pratila rast, brinula o pšenici zalijevajući je i komentirajući njezin napredak. Uzbuđenje je bilo vidljivo prilikom svakodnevnog promatranja kada su čak i brojali niknule vlati.
Zajedno smo rezali, dodavali i potom kuhali adventski čaj, pripremali kolačiće za božićno druženje roditelja i djece, a potom je uslijedio još jedan kulinarski izazov – Krašuljci, koji su izazvali oduševljenje gotovo kod sve djece.
Kako bi utjecali na bogaćenje vokabulara, maštu, povezivanje riječi i slike, pamćenje i koncentraciju djeci su svakodnevno bile čitane priče prije odmora, a tematike vezane za blagdane – Sv.Nikola, Božić, priče o Djedu Božićnjaku, ljubavi, zajedništvu i ustrajnosti. . Neke od pročitanih slikovnica su: D. Litchfield: Dječji Božić, J.Donaldson: Prutimir, J.Donaldson: Što je bubamara čula za Božić, McGee : Najbolji Božić na svijetu i dr.
Kako bi dodatno razvijali finu motoriku, pažnju i razvijali maštu, djeci su bile ponuđene male daskice različitih duljina i debljina kako bi mogli slagati i kombinirati različite konstrukcije, poput bora, soba, kućice i sl., provlačenje špagice kroz rupice na kartonskim borovima, rezanje škaricama, a potom slaganje i lijepnjenje slike te bojanje po želji. Neizostavan je bio i plastelin u boji, modlice i valjci putem kojih su djeca razvijala osjetljivost oblikovanja u prostoru.
Djeci su bile pripremljene i različite stolno- manipulativne igre poput božićne memori igre, pridruživanje prema predlošku, piši- briši zadaci ( labirinti, točkalice, spajalice).
Jedna od kreativnih likovnih aktivnosti bilo je crtanje Prutimira prema promatranju, gdje su djeca iznimno jednostavnom tehnikom dočarala ljepotu sadržaja priče koja ih se veoma dojmila. Također, drveni neoblikovani materijal, temperama, markerima i gliterima pretvorili smo u posebne božićne čestitke/ukras za bor koje su djeca ponosno nosila kućama, a prstićima i temperama igrali smo se i na zelenom papiru od kojeg smo potom napravili bor koji krasi naš vanjski pano za radove. Aluminijska folija i donirane šljokice te veliki natur papir djeci je dao priliku za još jedan likovni izričaj koristeći tako različite materijale i kombinirajući ih u novu božićnu kreaciju kojom smo oplemenili naš centar u sobi.
Drvo dobrih djela bilo je motivacija djeci na promišljanje o tome kako oni već od najranije dobi mogu brinuti za druge, prepoznati kada je pomoć nekome potrebna, pružiti pomoć, a da pritom ne očekuju ništa zauzvrat. Ovo je jedna od aktivnosti blagdanskog razdoblja koja će se moći primijeniti i tijekom ostatka pedagoške godine, kako bi kod djece razvijali empatiju, brigu za druge, suosjećanje te pozitivne vrijednosti.
Tijekom šetnji uočavali smo promjene u prirodi, podsjećali se na poštovanje pravila tijekom šetnje, kulture u prometu, a prosinac nas je počastio i snijegom na radost sve djece, tako da smo mogli kratko uživati i osjetiti zimske radosti.
Da iščekivanje bude jednako u vrtiću, svakog ponedjeljka s djecom smo u jutarnjem krugu na našem adventskom vjenčiću palili svijeću, a potom razgovarali o značenju paljenja same svijeće, odbrojavanju dana do Božića te podsjećanju na dobrotu i zajedništvo. Kako bi zaokružili ovaj period, djeca su zajedno sa svojim odgojiteljicama kitila bor donoseći ukrase koje su izradili s roditeljima, a potom imala zajednički svečani ručak nakon kojeg su djeci podijeljeni pokloni.
Vjerujemo da smo brojnim aktivnostima kod djece potaknuli osjećaj zajedništva, ljubavi i radosti koju bi zajednički trebali nositi ne samo u prosincu, već u svakom mjesecu pred nama.