Superkukci i Zmajčekima

Pojavom prvih iznimno vrućih sunčanih dana, Zmajčeki su vrijeme provodili na dvorištu vrtića, igrajući se i otkrivajući čudesne svjetove malih bića koji žive s nama, pomažu nam u brizi oko okoliša, a ponekad se igraju s nama, ne znajući za tu neobičnu paralelnu igru.

Zmajčeki su svoje vrijeme provodili otkrivajući različite informacije o tim malih stvorenjima koji nas ponekad plaše,a ponekad zadivljuju. Listali su enciklopedije otkrivajući neobične činjenice, promatrali su izgled različitih dostupnih kukaca koje im je odgojiteljica pripremila, uspoređivali su životni ciklus leptira i pčele, sličnosti i razlike izgleda tijela pojedinih kukaca, otkrivali nazive kukaca, razmišljali o njima. Najzanimljiviji dio bilo je istraživanje, proučavanje i lov na kukce u našem dvorištu koje smo nakon promatranja ponovno brižno vratili u njihovo prirodno stanište. S njima su djeca podijelila voćnu užinu promatrajući koji će se kukci doći zasladiti jabukama. Mravi koji su i inače najmarljiviji, opravdali su ovu titulu te došli na slatku gozbu pa su tako djeca imala priliku još ih pobliže promatrati.

Boravkom u sobi svakodnevno im je u ponudi bila „livada“ na senzornom stolu kako bi poticali finu motoriku- pincetni hvat te koordinaciju oko-ruka. Također, radni listići pridruživanja jačali su ne samo finu motoriku ruke već i vizualnu percepciju.  Štapne lutke, čitanje različitih priča o kukcima prije odmora te slikovnica J.Donaldson „ Superglista“djeci su svakodnevno bile dostupne kako bi bogatili svoj vokabular, upoznavali i koristili nove riječi te razvijali vještine slušanja i pažnje. Čitajući priču o Superglisti, Zmajčeki su potom promišljali kako oni sami mogu brinuti za svoje bližnje ili prijatelje te pritom jačali pozitivnu sliku o sebi, brigu za druge te razvijali pozitivna stanja unutar kolektiva.

Oblikovanjem glinamola i crtanjem drvenim bojicama imala su priliku za kreativan izraz putem različitih likovnih sredstava i materijala, dok je crtanje flomasterima, savijanje te kapanje vode kapaljkama na salvete unijelo dašak inovativnosti u likovnom izrazu jer su dječje salvete „oživjele“ i pretvorile se u male migoljave gliste koje su izazvale oduševljenje među djecom. Ovaj inovativan likovni izraz uveo je djecu u svijet STEM aktivnosti koje oduševljavaju djecu. STEM aktivnosti podrazumijevaju kombinaciju različitih područja kojima je cilj pronalaženje rješenja za određene probleme, a doprinose razvoju kreativnosti, rješavanja problema, planiranju, kritičkom promišljanju, potiču suradnju, učenje i timski rad, što je važno poticati već od rane dobi.