Zima dolazi tiho, ušuškana u bijeli pokrivač, donoseći čaroliju i snježne pahulje.Djeca su kroz razne aktivnosti istraživala sve ljepote i tajne zime. Svaka aktivnost bila je prilika za razvoj različitih vještina i kreativnosti uz mnogo zabave i igre.
Uveli smo djecu u temu čitajući slikovnicu „Pahuljica“. Proučavali smo kristale koristeći povećalo, što je djeci omogućilo da istražuju strukturu kristala i razvijaju pažnju na detalje. Uz to, djeca su se zabavljala manipulirajući stiropornim kuglicama unutar vreće, koja je simulirala snijeg. Ova aktivnost poticala je razvoj fine motorike te smo stimulirali osjetila dok su istraživali teksturu i osjet snijega.
Nizanje perlica bilo je sjajan način za razvoj fine motorike i koncentracije. Djeca su stvarala različite uzorke i dizajne koristeći raznobojne perlice, usmjeravajući pažnju na preciznost i kreativnost. Kroz izradu pahuljica koristeći različite materijale, djeca su razvijala svoju maštu i učila o simetriji i oblicima koji karakteriziraju pahulje.
Zabavljali smo se i uz izradu ledenih kugli, gdje su djeca stvarala ledene kugle koje su potom koristili za igru” Ledena kuglana”.Ova aktivnost bila je prilika za djecu da osjete hladnoću i nauče o ledenim procesima na zabavan način .Slikanje puffy bojama i sa soli omogućilo je djeci da stvore teksturirane slike koje podsjećaju na snijeg , potičući ih da se izraze kroz umjetnost.
Korištenje rastresitih materijala u plavoj i bijeloj boji omogućilo je djeci da stvaraju snježne scene i krajolike. Ova aktivnost bila je odličan način za istraživanje boja i tekstura snijega, kao i za razvoj kreativnosti. STEAM aktivnost, djeca je upoznala s time kako nastaje snijeg, istražujući znanstvene procese na interaktivan način.
Čitajući slikovnicu „ Priča o snjegovićima“, djeca su razvijala svoje jezične vještine i kreativno razmišljanje, maštajući o vlastitim snjegovićima i njihovim pustolovinama.
Izrada snjegovića od ponuđenog materijala bila je prilika za djecu da koriste različite materijale kao što su karton, gumbi ,vata i drvene grančice stvarajući vlastite snjegoviće i učeći o oblikovanju i konstrukciji. U igri s umjetnim snijegom, djeca su istraživala teksture i razvijala osjetilnu percepciju kroz manipulaciju “snijegom”. Igra gađanja snjegovića bila je zabavna fizička aktivnost koja je poticala djecu na suradnju i timsku igru. Također, kroz društvene igre poput memorija, djeca su razvijala svoje kognitivne vještine, učeći o koncentraciji, pamćenju i pravilima igre.
Ispisivanje slova svog imena unutar snjegovića omogućilo je djeci da nauče prepoznavati slova i vježbaju pisanje, povezujući igru s učenjem. Nažalost, snijeg je ove zime bio rijedak, ali smo iskoristili svaki trenutak za uživanje u boravku na snijegu, gdje su djeca mogla izgraditi male snjegoviće i uživati u hladnoći.
Sve ove aktivnosti omogućile su djeci razvoj vještina kroz igru, potičući ih na kreativnost, istraživanje i zabavu, dok su istovremeno učili o čarima zime.